Om SFO

Her kan du læse mere om Holmegaardskolens SFO'er.
Vi har SFO tilknyttet begge vore afdelinger, både i Fensmark og i Toksværd.

Indhold

Det vægtes et nært og konstruktivt samarbejde med forældrene om de enkelte børns trivsel. Samarbejdet tager sit afsæt i skolens profil og rammesættes i de gensidige forventninger.

Aktiviteterne for børnene tilrettelægges ud fra forskellige kompetencer og i forlængelse af undervisningsdelen, hvilket sikrer en sammenhængende skoledag for børnene.

De forskellige udviklingsområder indarbejdes i SFO’ens årsplan. Der henvises til SFO’ens mål- og indholdsbeskrivelse på skolens hjemmeside. Årsplanen tager som et eksempel højde for, at SFO’en målrettet arbejder med at præsentere børnene for idræts- og fritidsaktiviteter for at give dem lysten til at gøre brug af dem i deres fritid.

For medarbejderne i SFO’en vægtes et tæt samarbejde med både undervisningsdelen og eksterne samarbejdspartnere, der sætter børnene i centrum og bygger på en gensidig respekt for deres forskellige kompetencer.

Praktikbeskrivelse for SFO Holmegaardskolen

Læs mere om SFO'en her